ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

آشنایی با بهترین بازی های تیراندازی تاکتیکال موبایل

  • کد خبر: ۲۷۹۸۸
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
آشنایی با بهترین بازی های تیراندازی تاکتیکال موبایل
دنیای بازی‌های موبایلی در سال‌های گذشته نشان داده است که تا چه اندازه می‌تواند سودآور و پرمخاطب باشد.

علیرضا وفایی نیا/شهرآرانیوز - به همین علت، بیشتر بازی‌سازان به انتشار بازی‌هایشان برای این پلتفرم روی خوش نشان داده‌اند و شاهد آن هستیم که نسخه‌های موبایلی خیلی از بازی‌های محبوب مثل «کال آف دیوتی»، «اساسینز کرید» و «ماینکرفت» برای موبایل هم عرضه شده‌اند. اما در کنار تمام عناوینی که این روزها روی موبایل قابل تجربه‌اند، جای خالی یکی حسابی احساس می‌شد. Rainbow Six Siege را باید متفاوت‌ترین اثر در میان بازی‌های تیراندازی نامید، یکی از برترین ساخته‌های چند سال گذشته استودیو «یوبی‌سافت» و عنوانی که توانست پس از مدت‌ها تحولی در سبک بازی‌های تیراندازی ایجاد کند.

البته با توجه به ساختار پیچیده و گستردگی آن، حتی تصور تجربه کردنش بر روی پلتفرم‌های اندروید یا iOS ناممکن به نظر می‌رسید. اما استودیو Qookka Games به‌خوبی از پس این مأموریت غیرممکن برآمده و به‌تازگی نمونه موبایلی بازی را با عنوان Area F2 برای اندروید و iOS روانه بازار کرده است.

کپی برابر اصل
بازی در سکوت خبری کامل ساخته شد و تنها زمانی که ابتدای امسال نسخه بتای آن در دسترس کاربران قرار گرفت، برای اولین بار با محتوای آن روبه رو شدیم. اگر نسخه های قبلی بازی Rainbow Six را روی کامپیوتر خود تجربه کرده باشید، تقریبا تمام بخش های Area F2 برایتان آشناست. درواقع همین آشنا بودن است که موجب می شود Area F2 حتی بیش از پیش جلب توجه کند. در فرایند ساخت Area F2 به هیچ کدام از سازوکارهای نام آشنای Rainbow Six آسیبی وارد نشده و تا جای ممکن تلاش شده است Area F2 نمونه کاملی از آن در بستر موبایلی باشد.


نوستالژی برای کانتربازها
تا حدود 10 سال پیش توی هر گیم نتی که می رفتید بخش زیادی از افراد را در حال تجربه بازی «کانتراسترایک» می دیدید. یک بازی در سبک تیراندازی تاکتیکی که به دلیل سبک خاص و امکان تجربه چندنفره، به سرعت در بین خیلی از گیمرها محبوب شد. حالا با عرضه Area F2 این امکان مهیا شده است که بتوانید روی گوشی خود، تجربه ای مشابه کانتراسترایک را داشته باشید. در Area F2 2 تیم پنج نفره رو به روی یکدیگر قرار می گیرند. یکی وظیفه دارد در 2 نقطه مشخص که نزدیک یکدیگر هستند بمب بگذارد و تیم دیگر باید جلو این عملیات را با دفاع کردن از نقاط مشخص شده بگیرد، تقریبا مشابه آنچه در کانتراسترایک دیده ایم، اما تاکتیکال تر و با آزادی عمل بالاتر. فعلا برای هر تیم 9 اپراتور طراحی شده که تقریبا مشابه اپراتورهای Rainbow Six هستند.


انتخاب هوشمندانه اپراتورها
در بازی هرکدام از اپراتورها دارای 2 سلاح اصلی و فرعی، یک قابلیت یا وسیله ویژه و دو نوع نارنجک یا تجهیزات ثانویه هستند. شما می توانید پیش از شروع بازی تجهیزات مورد نیازتان را انتخاب کنید. برای مثال اپراتوری در تیم تهاجمی وجود دارد که سلاحش به نوعی دوربین گرمایی مجهز است. شما می توانید این دوربین را روی سلاح سوار یا پیاده کنید و از آن برای هدف قرار دادن اعضای تیم حریف از میان اثرات نارنجک دودزا استفاده کنید. یا مثلا اپراتوری دیگر می تواند با استفاده از نارنجک های EMP خود، تمام تجهیزات دفاعی تیم رقیب را برای مدت زمانی کوتاه از کار بیندازد.
شناخت توانایی هر اپراتور در Area F2 از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی بازی شروع می شود، تیم مهاجم می تواند درون هایی (Drone) کوچک را وارد ساختمان یا فضای مورد نظر کند. هدف این است که بتوانید موقعیت کار گذاشتن بمب را تشخیص دهید تا به محض شروع شدن مسابقه، وقتتان برای گشتن محیط هدر نرود. بازیکن های حرفه ای از این فرصت استفاده می کنند تا اپراتورهای تیم حریف را شناسایی کنند. بدین ترتیب شما می دانید که تیم مدافع از چه وسیله هایی استفاده می کند و هنگام هجوم آوردن به منطقه کار گذاری بمب ها با چه نوع اسلحه و مکانیزم های دفاعی روبه رو می شوید.


جایی برای فرار نیست
از نکاتی که باید حتما قبل از شروع بازی به آن توجه کنید این است که Area F2 جایی برای در امان ماندن از شر هجوم تیم حریف به شما نمی دهد. قسمت های زیادی از محیط بازی تخریب پذیرند و موجب می شوند حتی با وجود پنهان شدن در یک کنج امن، باز هم تیم مهاجم راهی برای هدف قرار دادنتان پیدا کند. البته پیش از شروع مسابقه تیم مدافع این فرصت را دارد تا محیط اطراف را با استفاده از وسیله های دفاعی هر اپراتور تقویت کند و به کمک کار گذاشتن حفاظ های مختلفی که ورود از درها و پنجره را کمی دشوار می کند شانس پیروزی اش را افزایش دهد.اما تیم مهاجم نیز می تواند این حفاظ ها را با انواع و اقسام مواد منفجره خراب کند یا حتی با ایجاد سوراخی کوچک روی دیوار جانبی اتاق، اعضای تیم مدافع را هدف قرار دهد. به صورت کلی، هیچ وقت از نقطه ای که در آن حضور دارید مطمئن نباشید. همیشه اطرافتان را تحت نظر بگیرید و برای اطلاع بیشتر از موقعیت اعضای تیم رقیب، از هندزفری یا هدست استفاده کنید. البته متأسفانه صداگذاری بازی به شما اطلاعات دقیقی از لایه های مختلف سطح مانند طبقه بالا یا پایین نمی دهد. اما به هرحال داشتن همین صدای پر ایراد بهتر از هیچ است و می تواند تا حدودی موجب خواندن دست تیم رقیب شود.


تجربه ای ایده آل در دنیای موبایل
به جرئت می توان گفت با عرضه بازی Area F2 برای اندروید و iOS، برای اولین بار می توانیم یک عنوان در سبک تیراندازی تاکتیکال را روی موبایل تجربه کنیم. آن هم در شرایطی که تا همین اواخر خیلی ها معتقد بودند پلتفرم موبایل به هیچ عنوان برای بازی های تیراندازی اول شخص مناسب نیست. شما حتی می توانید در Area F2 به طرفین خم شوید و با بهبود وضعیت قرارگرفتن پشت دیوارها یا موانع محیط، شانس بقا در نبردهایتان را افزایش دهید.
اگر تاکنون Call of Duty Mobile را به عنوان پرگرافیک ترین عنوان تیراندازی موبایلی می شناختید، حتما با تجربه این بازی در رتبه بندی خود تجدیدنظر خواهید کرد. Area F2 مرزها را جابه جا کرده و نه تنها بهترین جلوه های بصری برای یک بازی موبایلی را ارائه می دهد، بلکه از نظر مکانیزم های بازی نیز فوق العاده است. بازی آنقدر بهینه است که می توانید بدون هیچ مشکل و با حفظ بالاترین تنظیمات برای جلوه های بصری روی تلفن های هوشمند میان رده نیز آن را تجربه کنید.
در کنار همه این موارد، تمام مشکلات اینترنتی ای که درگیرشان بودید که هنگام تجربه بازی هایی مثل پابجی موبایل یا Call of Duty Mobile درگیرشان بودید را با Area F2 فراموش کنید. Area F2 در ایران تحریم یا مسدود نیست و شما می توانید با یک پینگ فوق العاده و از همه مهم تر بدون نیاز به نرم افزارهای تغییر آی پی به سرورهایش وصل شوید و از یک رقابت مهیج لذت ببرید، رقابتی که با استقبال گسترده کاربران در حال وسیع تر شدن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->